JanineEric.reismee.nl

De eerste 4 weken zitten er op!

De eerste maand is voorbij gevlogen! Heel veel leuke dingen gedaan en dingen gezien hier. Aan bijna alles zijn we gewend en de dingen die eerst heel raar waren, zijn normaal geworden. Ook raar hoe snel dat wel niet gaat! Nu ook... kijk ik naar voren, zie ik een paar geiten over de weg lopen en hoor ik een auto met piepende banden remmen.

Deze week wordt het tijd om ons plan van aanpak voor de twee stageplekken in te leveren. Er komt dus schot in. De mentaliteit is wat anders hier, maar goed te doen!

Iedereen nog bedankt voor de felicitaties op mijn blog! Die had ik nog niet gezien, wel super.

Afgelopen weekend zijn we een weekendje weggeweest. Het was net een kleine vakantie met de hele groep. We zijn vrijdags erg vroeg vertrokken richting Banjul, van daaruit zouden we de ferry nemen. Echter hadden we de pech dat de vice president de ferry af had gehuurd voor haar en haar crew. Deze pech hebben wij omgebogen naar een rit in een klein bootje over de rivier. Voorafgaand aan het zitten in het bootje, moesten we bij iemand op de nek, wat een gedoe, maar wel heel grappig. Aan de overkant gekomen hebben we geregeld dat we in een open pick up naar Juffureh, oftewel James Island. Mooie rit, op facebook staan meerder filmpjes onder de naam van Mamadi! ;)

James Island was mooi om te zien en we hebben heerlijk op een strandje gelegen aan de rivier. We zouden eigenlijk door naar Georgetown, maar de bus met mr. Tamba en de chauffeur waren nog niet met de ferry naar de overkant gekomen. Met dat slechte nieuws om 7 uur 's avonds hebben we geregeld dat we daar konden slapen. Het waren mooie hutjes met redelijke faciliteiten.

De volgende ochtend werd onze rit vervolgd naar Georgetown. Het was een rit met een stop bij de stone cirkels, opzich vergelijkbaar met de hunnebedden. Best interessant om te zien!

Eenmaal aangekomen bij Georgetown hebben we genoten van het uitzicht op de rivier en hebben we een paar hoogtepunten van daar gezien. Alleen de rit had ons moe gemaakt en de hitte kwam erboven op waardoor we al snel hadden besloten om op tijd richting Tendaba te gaan.

Dat is gelukt, Tendaba is ook een plaatsje gelegen aan de rivier, maar dan op 'the south bank'. Mooi plaatsje met een heel mooi verblijf, Tendaba Camp. Hier hebben we echt heerlijk geslapen. Fit genoeg om de volgende dag een bootrit door de mangroves te maken op zoek naar krokodillen. Deze hebben we helaas niet gezien, maar wel vele vogelsoorten die Nederland niet kent.

De maandag hebben we vrij genomen van stage om even bij te komen en vandaag hebben we weer wat gesport met de mensen!

Misschien zou ik nog meer kunnen zeggen, maar voor nu weet ik zo ook niet wat. We zorgen met de hele groep voor eten voor doordeweeks en we hebben het goed met elkaar!!

Abarraka (dankjewel) voor het lezen!

Yvonne

Bedankt voor je mooie update van t weekend! Wel spannende dingen gedaan, met een bootje over de Gambiarivier!
Ik heb jullie trip bekeken op Google earth.......toch wel een mooi eind weg geweest in de open pick up. Mamadi's filmpjes hebben we ook bekeken, hij vind t vooral leuk om jullie te filmen, wel begrijpelijk, want de omgeving kent ie al z'n hele leven!
Hebben jullie ook nog foto s gemaakt onderweg?
Veel succes met de stage en hopelijk wordt jullie plan van aanpak goed bevonden!
Wij zijn toen ook de mangrove in geweest vogels spotten....leuk allemaal hoor!
Ook mooi dat jullie dat met z'n allen hebben gedaan! Hey maar weer tot de volgende blog....
Liefs mama

Annet

Hoi lieve Janine en Eric mooi om je verhaal te lezen jullie beleven ook heel veel dingen en ondernemen ook veel super leuk hoor!!ook leuk om jullie filmpjes ect te zien .fijn dat jullie het als groep ook zo goed hebben!!
Sucses met stage en jullie plannen om alles zo goed in de praktijk te brengen ..heel veel liefs van ons!!

Karin

Hallo Janine en Erik,
Wat leuk om weer te lezen hoe leuk jullie t daar hebben. En dat jullie zoveel ondernemen en zien. Kunnen jullie een beetje tegen de warmte?
Succes met de stage! En blijf lekker genieten!

Groetjes van de Gootjes

oma catrien

Abarraka voor het schrijven van je verhaal
fijn om het te lezen,
ook deed het ons goed om via skype met jullie te praten, ineens zijn jullie daar zo maar bij ons in de kamer geweldig!
lieve Janine we wensen jou, Eric en de groep een fijne leerzame tijd succes met alles.
liefs opa en oma.

diana

heerlijk helemaal bij gelezen met n kopje koffie ...vind het indrukwekkend wat jullie allemaal zien en ondernemen .....Ook goed geschreven voelde gewoon n beetje de sfeer , zou het best willen zien .Ook door de mangroves geweest lijkt me echt te gek, gelukkig geen krokodillen gezien je weet Eric je mag er geen mee naar huis nemen voor de vijver,ook geen kleintje hihi
ik wens jullie veel succes met jullie stage, en vind het leuk om te lezen dat jullie het met de groep fijn hebben ,is heel belangrijk
Dag Janine en Eric tot het volgende reis verslag ,ik kijk er naar uit

anjette

Tja, dan kan ik niet achterblijven bij mijn zus.
Hallo Janine en Eric. Dit verslag lezen is echt leuk en ook wat uitgebreider dan de berichtjes, waar ik overigens ook zeer van geniet, zeker als we beiden online zijn.
Het skypen vond ik ook super om live met elkaar te praten.
Goed te horen dat jullie het met elkaar goed hebben, da's voor die hele tijd van groot belng, toch.
Doe maar veel mooie ontdekkingen, dan kunnen jullie ons over een tijdje meenemen naar al dat moois.
Tot horens weer. Groetjes, Anjette

G. Mekenkamp

Hoe lang zijn jullie nog daar?
Zijn jullie of anderen in de buurt van Kotu ?
Graag reactie...