JanineEric.reismee.nl

bijna 8 weken, bijna op de helft

hallo allemaal!

Ik kan nu een lekker laat verhaaltje schrijven, want morgen hoeven we niet richting de methodist special school! Wij blij! Ze hadden afgelopen week en hebben deze week vakantie. Een soort paasvakantie. Zo kunnen wij even lekker bijkomen en de was, schoolwerk en dergelijke bijwerken, altijd handig!

Op Tanka Tanka zijn we nog regelmatig aan het sporten, soms zo hard dat iemand uit z'n broek scheurt (ahum Eric). Ook zijn we met project kippenhok gestart. We hebben helaas geen foto van hoe het was en nu, maar veel afval is er wel geruimd! Binnenkort een hek er omheen en de kippen kunnen komen!

Ik heb ook even goed voor mijzelf gezorgd door mezelf te verwennen met een echte Gambiaanse/Afrikaanse jurk. Een met een rok en bovenstukje apart en hele typisch Afrikaanse kleuren en vormen op de stof! Super leuk om met een aantal gedaan te hebben! Het resultaat is alleen wat strakker dan ik gewend ben, dat verwachte ik al aangezien er niet echt een rekbare stof te verkrijgen is hier.

Ook wij hebben trouwens pasen gevierd, tweede paasdag hadden we een heerlijke luner (mix van lunch en diner). Met z'n allen hebben we voor heerlijk eten en een paasvuurtje gezorgd. Het was heel gezellig, for sure!

Samen zijn Eric en ik aan de Harry potter reeks begonnen, aangezien we nu af en toe de tv toch wel missen. Dit is echter een prima oplossing! In twee weken tijd hebben we 6 gezien en hebben we nog 2 te gaan!

Als laatste nieuwtje wil ik zeggen dat ik lekker aan het hardlopen ben geweest hier. Door het bos dat redelijk vol zit met koeien, geiten, apen, vogels en honden. Alleen met mijn 2 keer 6 km kan ik nog lang niet op tegen Eric zijn vele meters die hij hier al heeft gemaakt!

We hebben beide zin onze familie ons leventje hier te laten zien! Want het is geweldig!!!

tot later!!

Reacties

Reacties

Wilfried

Wat een ervarenngen, leuk hoor!

diana

Fijn om het weer te lezen , ik proef dat jullie het echt naar jullie zin hebben ,
lijkt me leuk dat hard lopen tussen al die beesten.
Janine en eric ik houd het kort , over n uur moet ik me melden in ziekenhuis voor n nieuwe heup , maar ik heb toch nog even jullie reis verslag gelezen .....heb het goed ,en blijf genieten

Annet

wat een mooi verhaal Janine en wat super dat jullie zo genieten met elkaar!!en ook dat jullie toch dingen kunnen.bereiken al zijn ze klein en misschien alleen voor periode dat jullie erzijn!!ben benieuwd naar je mooie kleding..en blijf gezellig hardlopen met Eric !!geniet ervan!!
Nou ik weet dat jullie familie er ook naar uitziet om jullie te zien en waar jullie zijn !!
Manon komt zondag over een week weer thuis is ook voorbij gevlogen..
Nou Janine en Eric heel veel liefs van ons!!

Yvonne van der broek

Hey hallo Janine en Eric,

Wat een heerlijk verhaal, jullie zijn lekker bezig!
Dus straks ook nog verse eitjes, misschien....
Fijn dat jullie even een paar lange weekenden hebben!
Goed om ondanks de warmte te blijven sporten........
Hier wordt t langzamerhand voorjaar, de eerste bomen Groenen al mooi op en de vroege azelea's bloeien en vanochtend zijn de eerste zwaluwen weer gearriveerd!
Fijn om te zien......
Er is vast wel een naaister in de buurt om Eric s broek weer te maken, ha ha. Of groeit ie te, van t Gambiaanse eten?
De jurk is echt mooi......heb de foto al even naar Annet gestuurd hoor!
Geniet van t weekend en daarna weer succes met stage!
Veel liefs uit oldelamer

Niels Pothof

Hallo Janine en Eric,

Wat leuk om wat van jullie te lezen in het niet zo heel verre Gambia. Zo te lezen zijn jullie druk bezig met de projecten en hebben jullie ook nog tijd om zelf lekker te chillen. Ik herken veel dingen want ik heb ook al een hele reeks films en series bekeken. Stiekem moet ik bekennen dat ik ook 'the lord of the rings' gezien heb. Maar hij beviel goed dus aankomende zomer gaan we 'm zeker herhalen!!

Aah en ook al lekker aan het hardlopen. Ik heb mijn eerste halve marathon ook al gelopen hier vroeg in de ochtend.

Leuk om wat van jullie te lezen en ik wens jullie veel plezier de komende tijd!!!

Groet uit Zambia

Martini!

Hee lieve Janine, echt gaaf om dit te lezen, en het was ook super fijn om even met je te skypen samen met Lianne! De foto die we hadden gemaakt als bewijs, is helaas verwijderd door de computer (printscreen) en mijn foto op mijn mobiel was onduidelijk, maar alles hoeft natuurlijk niet op FB! Want het was zoals van ouds weer gezellig en die momenten onthouden we ;)

Veel plezier straks met je familie daar! Kun je ze eindelijk laten zien waar je woont en wat voor fantastische dingen je al hebt gedaan!

Lieve Hollandse kusjes uit Nijelamer!

Karin

Wat fijn om te lezen dat jullie t zo gezellig en leuk hebben. Dat jullie ondanks de warmte toch zo sportief blijven. Hoe doen jullie dat? Misschien kunnen jullie ons wat tips geven? Dan kunnen we er gebruik van maken deze zomer. Geniet van alles de komende tijd. We blijven de verhalen lezen. Prachtig!
Groetjes van de Gootjes

oma Catrien

Lieve Janine en Eric,
Al 8 weken in Gambia en weer van alles beleeft.
Wat fijn dat jullie dit mogen meemaken, iets waar je voor later altijd herinneringen aan overhoudt.
Jullie zijn nu in een heel andere wereld en leefomgeving,
totaal anders dan hier.
Blijf genieten en leer van de situaties die zich voordoen.
Opa geniet nu dagelijks van een stel eenden bij ons in de vijver achter huis, wie weet!....
zwemmen er binnenkort jonge eendjes in het rond.
Fijn voor jullie om pa, ma en Robin binnen korte tijd te ontmoetten, geld ook voor jou ouders Eric.
Je hebt een mooie jurk gekocht Janine staat je prachtig.
Voor jullie beiden veel liefs en nog een fijne tijd in Gambia een kus van opa en een warme omhelzing van mij oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!